کد خبر: ۳۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
بیداران:مطالعات انجام شده بارها و بارها رژیم غذایی مدیترانه ای - که سرشار از ماهی چرب، سبزیجات، غلات کامل، مغزهای خوراکی و حبوبات است - را با سطوح کمتر التهاب پیوند داده اند.
تغییراتی مفید در سبک زندگی برای کاهش التهاب بدن

به گزارش بیداران،اگر اخبار و مطالب مرتبط با حوزه بهداشت و سلامت را به طور منظم دنبال می کنید، احتمالا چیزهای بسیاری درباره التهاب شنیده اید. التهاب یکی از واکنش های محافظتی بدن در برابر عفونت یا آسیب دیدگی است. به عنوان مثال، اگر انگشت خود را با چاقو ببرید، سیستم ایمنی برای بهبود زخم باز با ارسال گلبول های سفید به این منطقه واکنش نشان می دهد. این گلبول ها زمینه ساز یک واکنش التهابی موقت برای کمک به فرآیند بهبودی می شوند. این نوع از التهاب مساله ساز نیست و در واقع برای شما خوب است. اما زمانی که التهاب در بلند مدت ادامه می یابد، شرایط بالقوه خطرناک می شود. از دلایل التهاب مزمن یا بلند مدت می توان به استرس، سیگار کشیدن، و غیره اشاره کرد.

به نقل از "پریونشن"، التهاب بلند مدت با بیماری های مزمن عمده، به ویژه فشار خون بالا و سکته مغزی پیوند خورده است.

در شرایطی که کارشناسان همچنان چگونگی اثرگذاری التهاب بر سلامت انسان را مورد بررسی قرار می دهند، از این موضوع آگاه هستیم که اتخاذ اقدام هایی در راستای کاهش سطوح التهاب روشی عالی برای محافظت از قلب و دیگر بخش های بدن محسوب می شود. در ادامه با چند تغییر سبک زندگی که می توانند در این مسیر کمک حال شما باشند بیشتر آشنا می شویم.

ترک سیگار

سیگار کشیدن موجب یک واکنش التهابی می شود و همچنین نرخ تجمع رسوبات چربی یا پلاک در سرخرگ ها که خود از دلایل التهاب مزمن است را افزایش می دهد. همانند یک گلوله برفی، با رشد پلاک، اطراف آن را التهاب فرا می گیرد. این شرایط احتمال پارگی پلاک را افزایش داده که می تواند به انسداد رگ منجر شده و زمینه ساز یک حمله قلبی شود.

تحرک بیشتر

در طول روز بدن خود را فعال نگه دارید. البته نیازی نیست هر روز مسافت زیادی را پیاده روی کرده یا بدوید، اما اگر مجبور هستید ساعات طولانی را در حالت نشسته سپری کنید، هر از چند گاهی از جای خود بلند شده و قدم بزنید. پژوهش ها نشان داده اند که 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط طی پنج روز در هفته می تواند سطوح التهاب را تا 12 درصد کاهش دهد.

مصرف غذاهای ضد التهاب

مطالعات انجام شده بارها و بارها رژیم غذایی مدیترانه ای - که سرشار از ماهی چرب، سبزیجات، غلات کامل، مغزهای خوراکی و حبوبات است - را با سطوح کمتر التهاب پیوند داده اند. در همین حال، برخی مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی با محتوای سبزیجات کم و سرشار از قند، غلات پالایش شده و چربی های ترانس می توانند سطوح التهاب را افزایش دهند.

هنگام خرید محصولات غذایی به این نکته توجه داشته باشید که برچسب صفر گرم چربی ترانس لزوما به معنای آن نیست که این محصول به طور کامل فاقد این ماده است. اگر در فهرست مواد تشکیل دهنده با واژه هیدروژنه مواجه شدید چربی های ترانس در آن محصول وجود دارند و بهتر است در پی گزینه های دیگر باشید.

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند انگور، توت ها، و شکلات های تلخ با درصد کاکائو 70 درصد یا بیشتر نیز می توانند برای شما مفید باشند.

کسب آرامش

انجام فعالیت هایی که اضطراب را کاهش می دهند و پرهیز از عوامل استرس‌زا روشی خوب برای کاهش التهاب است. با گذشت هر روز شواهد بیشتری از نقش سلامت عاطفی و استرس در شرایط التهاب ارائه می شوند.

انجام یوگا که به عنوان یک مبارز قوی در برابر استرس مشهور است و همچنین وقت گذرانی با دوستان صمیمی که از روحیه شادی برخوردار هستند، توصیه شده است. خندیدن می تواند سختی و پیری رگ های خونی را کاهش دهد.

این که هر از چند گاهی تلفن همراه خود را نیز کنار بگذارید ایده خوبی است، زیرا این دستگاه در دنیای امروز به عنوان یکی از منابع شایع و پایدار استرس شناخته می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
ویژه های استان بوشهر

کسب نشان برتر موزه ها توسط استان بوشهر

برتری دریانوردان بوشهر مقابل شهرداری سمنان

حفر چاه و دستیابی به آب مناسب مورد بررسی قرار گیرد

تجهیز پژوهش سراها ی تنگستان ضروری است

تخریب 23 هزار مترمربع ساخت وساز غیرمجاز در حریم دره گپ

95درصد بوشهری‌ها بیشتر از میزان استاندارد جهانی نمک مصرف می‌ کنند

آب حاصل از تصفیه فاضلاب در فعالیت های اقتصادی و زیست محیطی استفاده می شود

مهارت افزایی 300 نفر درسکونتگاه های غیر رسمی بوشهر

راه یابی 7 مقاله ی فنی و حرفه ای گناوه به همایش های بین المللی

عشایر خواستار زیر سازی جاده و تامین آب هستند

مطبوعات و نشریات حرفه ای در راستای جامعه ی هدفمند گام بر میدارند

طرح تفصیلی حریم نیروگاه اتمی بوشهر بازنگری شود

آغاز کاشت لیمو و نارنج در شهر بوشهر

تخصیص 770 میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس جمهوری به دشتی

فعال کردن رمزهای یکبار مصرف تنها با مراجعه به سایت اصلی هر بانک

گره گشو از رسوم سنتی و دیرینه مردم شمال استان بوشهر

گرد و خاک تا فردا در بوشهر ادامه دارد

دستگیری متخلف محیط زیست بوشهر

120 واحد صنعتی راکد در استان بوشهر وجود دارد

عشق و علاقه مهمترین اصل برای فعالیت درحوزه فرهنگ و هنر است

اهتمام برای برخورد با سودجویان قلیلی است که دربازار وجود دارند

سارقان طلا در گناوه بازداشت شدند

مصرف آب در دیلم 2 برابر سهمیه تعیین شده است

اهدای عضو در بوشهر تولد دیگری را برای سه هم‌وطن رقم زد

فراخوان سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر منتشر شد

کالاهای پرمصرف ماه رمضان قیمت گذاری شد

ذخیره سازی بچه میگو در300 استخر پرورشی

مراسم تقدیر از سرآمدان آموزشی فنی و حرفه‌ای استان بوشهر برگزار شد

بخش خصوصی و سرمایه گذاران باعث تحول و توسعه در شهر ها می شود

دانشگاه خلیج فارس آمادگی خود را برای همکاری با صدا و سیما اعلام کرد

شهردار جدید بیدخون منصوب شد

ابلاغ طرح تفصیلی حریم نیروگاه اتمی به شهرداری بوشهر

هنر نمایش از ابزارهای قدرتمند و اساسی در انتقال فرهنگ بومی و محلی

مامای دیری رتبه برتر کشور را کسب کرد

توسعه بندر دیر مستلزم جذب سرمایه گذار است

برگزاری جام باشگاه های کتاب خوانی بوشهر درسومین سال متوالی

مصرف مشروبات الکلی در یک عروسی مسمومیت به همراه داشت/مرگ یک نفر

اجرای پروژه برق رسانی به چاه های کشاورزی تنگستان

از نظر اهدا کنندگان مستمر استان بوشهر رتبه دوم را داراست

تنیس باز مطرح بوشهری در راه مسابقات هوپس آسیا

تازه های سایت