کد خبر: ۳۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
عادت روزانه برای خوشحال بودن؛
بیداران: دنیای امروز پر از استرس و اضطراب است، پس در چنین دنیایی باید بیاموزیم که چگونه خوشحال شویم و چه چیزهایی می‌تواند زندگی ما را شاد و آرام کند. اینکه در زندگی چگونه به آرامش برسیم، بسیار مهم است.


خندیدن
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، وقتی خوشحال می‌شوید لبخند می‌زنید، اما این در واقع یک اتفاق دوجانبه است. ما لبخند می‌زنیم چون خوشحال هستیم و لبخند باعث می‌شود که مغز ما دوپامین آزاد کند که باعث شادی و خوشحالی است. این بدان معنا نیست که شما باید همیشه یک لبخند مصنوعی روی صورتتان داشته باشید، اما دفعه بعد که احساس خستگی داشتید و مایوس بودید، لبخند بزنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد! یا می‌توانید روزتان را با لبخند زدن به خودتان در آینه شروع کنید و تاثیر آن را مشاهده کنید.

ورزش کردن
ورزش کردن فقط برای بدن نیست، ورزش روزانه می‌تواند استرس، عصبانیت و خشم و افسردگی را کاهش دهد و در عین حال اعتماد به نفس و خوشحالی را افزایش دهد. حتی چند حرکت ورزشی ساده و کوچک نیز می‌تواند تغییر بسزایی داشته باشد. اما به یاد داشته باشید که بیش از اندازه ورزش نکنید که به روتین زندگی تبدیل بشود.

خوابیدن
مهم نیست که جوامع امروز ما را به سمت خواب کمتر سوق می‌دهند، ما می‌دانیم که خواب کافی برای سلامت بدن و عملکرد مغز بسیار ضروری و مهم است. بیشتر بزرگسالان به ۷ تا ۸ ساعت خواب در روز نیاز دارند و اگر در طول روز احساس خستگی می‌کند و دلتان میخواهد چرت بزنید، در واقع بدن شما بهتان می‌گوید که شما به استراحت نیاز دارید.


غذا خوردن
غذا تاثیر بسزایی در سلامت جسم دارد اما، بعضی از غذاها بر روی ذهن ما نیز تاثیر می‌گذارند. برای مثال: کربوهیدرات در بدن سروتونین یا همان هورمون خوشحالی آزاد می‌کند. فقط بیاد داشته باشید که میزان مصرف کربوهیدرات‌های ساده که قند آن‌ها زیاد است را کم کنید و در عوض از سبزیجات، مغزها و غلات بیشتر استفاده کنید. گوشت، مرغ، حبوبات و لبنیات دارای پروتئین بالایی هستند. این غذاها دوپامین و نوراپینفرین تولید می‌کنند که باعث افزایش انرژی و تمرکز می‌شود.


نفس عمیق
هنگامی که عصبی و ناامید هستید غریزه‌تان به شما می‌گوید یک نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. در واقع غریزه شما کاملاً درست و می‌گوید، به گفته Harvard Health تمرینات تنفسی عمیق به کاهش استرس و نگرانی کمک می‌کند. هنگامی که احساس تنش یا استرس داشتید چشمان خود را ببندید، یک خاطره خوشحال کننده و شاد یا یک منظره زیبا را بیاد بیاورید، یک نفس آهسته و عمیق از طریق بینی بکشید و به آرامی از دهان یا بینی خود آن را خارج کنید. این پروسه را چندین بار تکرار کنید تا زمانی که احساس آرامش کنید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
ویژه های استان بوشهر

برداشت های غیرمجاز بانکی بالاترین درصد جرایم سایبری در بوشهر را دارد

اشتغال زایی نتیجه ی طرح های هفته دولت در حوزه صنعت

آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۰۴ واحدی مسکن اقشار کم درآمد

نمایشگاه نقاشی "مهر و ماه " افتتاح شد

مشکلات شهرداری عسلویه اعلام شد

بوشهر ظرفیتی بالا برای احداث نیروگاه خورشیدی دارد

رفتار نادرست با اکوسیستم دریایی/ورود مستقیم فاضلاب شهری بوشهر به دریا

هدف گذاری ها بر مبنای منشور حقوق شهروندی در اداره بندر و دریانوردی

اهدای اعضای نوجوان بوشهری به چهار تن جان دوباره بخشید

ظریف را با خدماتش به ایران و انسانیت شناختم

۴۴۳هکتار زمین برای شهرک‌های گلخانه ای استان بوشهر اختصاص یافت

فرهاد مجیدی به قضاوت زنان در فوتبال پسران واکنش نشان داد

نگاه ستاد تنظیم بازار تعاملی و ارشادی باشد

برگزاری کارگاه منطقه‌ای "سنجش دی اکسین و فوران‌ها از خروجی صنایع" در عسلویه

دمای ۵۰ درجه برای نقاط غیرساحلی بوشهر

تولید علم در دانشگاه‌ها باید به فناوری تبدیل شود

مردم روستاهای توسعه یافته را رها نمی کنند

خبرنگاران پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند

آغاز مجدد تمرینات شاهین از روز دوشنبه در بوشهر

مشترکان بوشهری مصرف آب و برق را مدیریت کنند

واحدهای دامداری غیر صنعتی استان بوشهر ساماندهی می‌شوند

۱۰هزارمسکن روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد

رسانه ها در برگزاری انتخابات یاریگر مسئولان باشند

علت مرگ کارگر یکی از پتروشیمی های عسلویه در دست بررسی است

مشکلات ورزشگاه تختی جم بزودی برطرف می‌شود

برترین‌های لیگ دارت استان بوشهر معرفی شدند

۳۰هزار هکتار اراضی ملی در دیلم سند تک برگ گرفت

نمایندگان استان بوشهر به مرحله نهایی فوتبال ساحلی جوانان کشور راه یافتند

مراسم تودیع و معارفه ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر برگزار شد

دریافت زیرمیزی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر صفر شد

فرماندار دیر خواستار بیمه کارگران فصلی کشاورزی در این شهرستان شد

یک هزارو ۱۴۹مددجوی کمیته امداد استان بوشهر صاحب شغل شدند

نقاط حادثه‌خیز جاده‌های دشتی و تنگستان ساماندهی می‌شود

۱۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در تنگستان کشف شد

۸۲ میلیارد ۹۷ میلیون ریال کالای قاچاق در آبهای بندر بوشهر کشف شد

۹۸ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال به شهرداری های گناوه و ریگ اختصاص یافت

سه هزار نفر پشت نوبتی بهزیستی بوشهر هستند

فراخوان دهمین جشنواره مشاعره دانش آموزی رضوی منتشر شد

تیم دو و میدانی نابینایان بوشهر نماینده ایران در لهستان شد

جداسازی آب فضای سبز راهکار سازگاری با کم آبی